Működő linképítés technikák 2020-ban

A linképítésre 2020-ban is szükség van, és aki felismeri, hogy szüksége van rá a weboldala sikeréhez egyáltalán nem választ könnyű feladatot. Néhány éve számos linkkatalógus működött megkönnyítve ezzel a weboldal tulajdonosok dolgát.

A katalógusok nagy része megszűnt és a keresőnek sem a kedvencei az innen származó linkek. Ma már sokkal több energiát kell befektetnünk a linképítésbe. A spam hivatkozásokkal árthatunk is a weblapunknak, alaposan gondoljuk, át hová regisztráljuk be a honlapunkat. Evenich András a kulcsszo.hu SEO-sa segített némi betekintést nyerni a bejövő linkekkel kapcsolatban, miként is gondolkozzunk.

A linképítés kell, de nem így

 

A Google keresőoptimalizálási irányelvei szerint a direkt linképítés nem megengedett. Minden erre irányuló törekvést a Google csalásnak tekint.

  • A fizetett linkek is ebbe a kategóriába tartoznak és az is, hogy terméket küldünk a linkért cserébe.
  • A túl sok linkcsere sem ajánlatos. Ha cserék útján szeretnénk linkhez jutni, akkor ne csak két oldal vegyen benne részt, mert ez módszer túl átlátszó a keresőrobot számára.
  • Optimalizált szövegű linkek cikkekben, amelyek különböző webhelyeken vagy a weboldalak láblécében jelennek meg.
  • Rossz minőségű katalógus linkek.
  • Fórumhozzászólások kulcsszóra optimalizált linkekkel. A Google javaslata ilyen esetekben un. nofollow linkek létrehozása. Ezzel azt jelezzük a robotoknak, hogy a webhely feltérképezésénél hagyják figyelmen lívül ezt a linket.

A linképítés 2020-ban is szükséges

A Google megtilthatja ugyan, de linképítés nélkül esélytelenek vagyunk a keresőben, hiszen a konkurencia is épít linket és a rangsorolási tényezők között még ma is a legfontosabbak egyike a webhelyre mutató linkek száma és ereje. A Google az algoritmus frissítések során bünteti a spam linkeket.

A 2017 tavaszán élesített Fred Google algoritmusfrissítés is azokat az oldalakat kaszálta el, amelyekre sok spamhivatkozás mutatott. A rangsorban való visszaesés pedig komoly bevétel kiesést jelenthet az érintett weblap tulajdonoknak. Mindezzel együtt linképítésre szükség van, mert nélküle nem lehetünk eredményesek, csak okosan kell csinálni.

Honnan lesz értékes linkem?

A keresőoptimalizálás szakma a Domain Authority (DA) mutatót használja a webhelyek értékelésére. Minél magasabb a DA mérőszám annál nagyobb az adott oldal link ereje. Ez egy összehasonlító mérőszám. 100-as értékű a Google maga vagy a wikipédia a skála alsó részét a linkek nélküli vagy nagyon kevés linkkel rendelkező weblapok foglalják el. A DA sohasem jó vagy rossz, a szám csupán annyit mutat, hogy az oldalak értéke nem egyforma. Minél nagyobb a DA mutató annál értékesebb lesz a link amit onnan kaphatunk.

2020-ban a természetes linképítés a nyerő

A tökéletes az lenne, ha más weblapok önszántukból linkelnének ránk. Ezt értékes érdekes tartalmakkal érhetjük el, emellett törekedjünk rá, hogy a tartalmainkat a látogatók mellett a Google is értékesnek lássa. Természetes linképítésnek számít a közösségi oldalakon megosztott link is. A tapasztalatok szerint a Facebookon megosztott poszt az azonnali látogatottság növelésen túl, hosszú távon is előnyösen hat a keresőben való szereplésre, de ez nem linképítés a szó azon értelmében.

Tartalomhoz kapcsolódó linképítés

A tartalmi linképítés során a weboldal témájához kapcsolódó másik oldalon megjelenő cikkben szerepel a mi oldalunk linkje.

Mit tegyünk, hogy értékes legyen a tartalomban szereplő linkünk?

  • Releváns oldalról származzon a link, ne legyen erőltetett
  • Az olvasó értékes információkat kapjon a cikkből, amelyben elhelyeztük a hivatkozást.
  • A szöveg hasznos, értékes legyen az olvasók számára
  • Minimum 3000 karakter hosszú legyen a szöveg, a rövid szövegek értéktelenek a kereső szemében
  • Elegendő, ha egy hivatkozást helyezünk el a cikkben.
  • A linket változatos kulcsszó kombinációkra helyezzük el a szövegbe, ne minden oldalon ugyanaz szerepeljen.

Vendég blogolás

A vendég blogolás azt jelenti, hogy egy a mienkhez hasonló témájú oldalra írunk értékes tartalmat, amelyben a linkünk is szerepelhet. A befogadó oldal kap egy új értékes tartalmat, amely új látogatókat, ezzel akár új ügyfeleket generál a számára, mi pedig egy értékes hivatkozással leszünk gazdagabbak.

Szakmai cikkek

Ha téma, amelyben utazunk, egy bizonyos kör számára érdekes, akkor előnyös lehet a számunkra értékes tartalmakat írni, így számíthatunk rá. hogy ezeket szívesen megosztják majd. Hasonlóan értékes tartalmakat kínálhatunk fel különböző portáloknak akik az értékes új olvasnivalóért cserébe szívesen megjelentetik a linkünket is.

Mire mutasson a hivatkozásunk?

Arról már mindenkit meggyőztünk, hogy linképítés fontos, de mire linkeljünk? A fő oldalt mindenképpen és azokat az al oldalakat, amelyek a Google keresőből forgalmat generálnak. A Google ezeket a hivatkozásokat szavazatoknak tekinti és a hatásukra előrébb helyezi az oldalunkat.

Bejegyzések fórumokban

Néhány évvel ezelőtt sokkal hangsúlyosabb szerepet kaptak, de  ma is sokan informálódnak a fórumokon, gondoljunk csak az index.hu-ra vagy a NLCafé-ra. A gyakorikerdesek.hu is ezen az elven működik. Követve a számunkra aktuális topikokat előbb-utóbb lehetőség nyílik rá, hogy meg osszuk a saját tartamunkat is. Itt  a direkt termékeladás trollkodásnak számít, de ha értékes új információkat nyújtó blogbejegyzést osztunk, meg amely előre viszi a kérdésfeltevőt és mindenki mást is, aki kapcsolódik, azért hálásak lesznek.

Itt vissza is kanyarodtunk az értékes tartalmakhoz, amiből bármennyit gyárthatunk, mindig folytatható. Ezek az oldalak nem csupán linképítésre kínálnak lehetőséget. Azt is megtudhatjuk, milyen témák érdeklik a szolgáltatásunkat vagy a termékünket kereső látogatókat. Mire keresnek megoldást és ezzel már meg is van a következő blog cikkünk témája, amit meg lehet osztani ezeken a felületeken.

Linkkatalógusok

Az írás elején már megállapítottuk, hogy a linkkatalógusok nem szolgálnak már minket úgy, ahogyan régen tették. Ez igaz is. Ma már nem járható út néhány napos regisztrálgatással a keresők élére száguldani. Egy a szalagról éppen hogy csak legördült weblapnak mégis van értelme néhány katalógusba regisztrálni, csak hogy mutasson rá néhány link.

Emellett pedig koncentráljunk a tartalomépítésre. Vannak, akik vallják, hogy nem kell tartalom a látogatónak, minek írni, úgysem olvassák el. Biztosan van ilyen is, de a Google nagyra értékeli az értékes tartalmainkat, amely információkat nyújt a látogatóinknak is. Ha nem szeretünk, vagy nem tudunk írni ki is szervezhetjük, de ne mondjunk le róla.

Megszűnt oldalak, törött linkek

Nap, mint nap születnek és szűnnek meg weblapok. A régebbi hivatkozásainkat érdemes időről időre ellenőrizni és a törött linkeket amelyek már nem létező oldalakra mutatnak törölni, mert ezek hátrányt jelentenek a megítélésünkben a Google szemében.