Miért szükséges a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás lényege a weboldalad fejlesztése abból a célból, hogy a Google találati listájában minél jobb helyezéseket érjen el az üzleteddel kapcsolatos kulcsszavakra.

A keresőoptimalizálás első lépése a weboldal elemzése, a jelenlegi állapotának felmérése.

  • A látogatói szokások felmérése, kulcsszókutatás. Ebből meg tudhatjuk az eddigiekben tudtunk-e a látogató fejével gondolkodni vagy át kell értékelnünk az eddigi tartalmainkat a kulcsszavak tükrében.
  • Jelenleg milyen helyezései vannak a Google keresőjében a legfontosabb kulcsszavakra?
  • Az alodalakat értékeli-e a Google? Milyen kulcsszavakra érnek el értékelhető helyezést?
  • Vannak-e olyan oldalak, amelyek szinte láthatatlanok a Google számára?
  • Vannak-e olyan kulcsszavak amelyek fontosak az üzleted szempontjából, de a keresőben nem ér el értékelhető helyezést a weblapod rájuk.
  • Van-e jól működő mobil verziója a weblapodnak?
  • Megfelelő-e a betöltési sebessége és rendben van-e technikailag.

A Google többszáz szempont alapján értékeli a weblapunkat

Ezen felül lehetne még tovább részletezni a feladatokat. Ami a lényeg, hogy minden egyes javítással párhuzamosan a helyezéseink is egyre jobbá válhatnak. A kiértékelt adatok alapján el lehet kezdeni a tervezést a weboldalad kereső-barátabbá tételére.

Ha még csak tervezed a weboldal készítést, akkor lépéselőnyben vagy, mert a hibák javítását megspórolhatod azzal, ha eleve keresőoptimalizált weblapod készül. Ehhez csak meg kell találnod a számodra megfelelő szakembert, aki a neked tetsző arculat mellett a keresőoptimalizálás szempontjait figyelembe veszi.

Az első lépés ilyenkor az alapos kulcsszókutatás, amely gyakran okoz meglepetéseket a tulajdonosoknak, mert a vevőik illetve a szolgáltatásukat igénybe venni kívánók nagyon kreatívok a keresőbe beírt szavak megalkotásakor. Ilyenkor olyan új és sok új vevőt teremtő szavak bukkanhatnak fel, amelyeket mi nem használnánk. Akár az is előfordulhat, hogy mi magunk teljesen más szavakat használunk a vevőink felé, mint amelyeket ők beírnak a keresőbe például a szakzsargont, amelyeket ők nem is ismernek. Ezekkel a szokott lenni a gond, hogy szinte senki sem keres rá.

Az is előfordul, hogy olyan szavakhoz ragaszkodunk, amelyekre nagyon erős a konkurenciaharc például „garázskapu” ahelyett, hogy a „garázskapu Debrecen” szóra dolgoznánk, amely sokkal relevánsabb az üzletünkkel kapcsolatosan és könnyebb előnyös pozícióba kerülni rá, ami könnyebb vevőszerzést jelent. A nagyon általános nagy keresési számú kulcsszavakra sokan optimalizálnak és nagy költséggel, hosszú idő alatt lehet eredményt elérni, addig pedig a keresőből érkező megkeresésekkel kapcsolatos új bevételre nem igen számíthatunk.

A weblapunk optimalizálása tehát a megfelelő és viszonylag gyors sikert ígérő kulcsszavak megkeresésével kezdődik. Ezeknek a következő feltételnek kell, hogy megfeleljenek: legyen rájuk elegendő keresés havonta átlagosan, emellett elég egyedi legyen hozzá, hogy ne legyen rá túl nagy konkurenciaharc.

Honlap szerkezet menüpontok

Ha a weblapunk elkészítése során nem tartottuk fontosnak a kulcsszókutatást és olyan új kulcsszavak bukkantak fel, amelyek új üzletek szempontjából ígéretesek, előfordulhat, hogy át kell értékelnünk a honlapunk jelenlegi szerkezetét. Kiválaszthatjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek a legalkalmasabbak új menüpont létrehozására vagy a meglévők átalakítására. Ezek lehetnek a legfontosabb szolgáltatások vagy termékcsoportok nevei. Ez az SEO stratégia alap köve.

SEO szövegírás

A kész menüpontokra releváns szöveges tartalmat kell írni. Ezt te magad is megteheted, ki ismerné jobban az üzletedet nálad, de az sem baj, ha megbízol vele egy szakembert. Ha nem tudod, hogyan fogj hozzá érdemes rápillantani a konkurencia megoldásaira nem lemásolás céljából inkább csak inspiráció céljából. Ez arra is remek lehetőséget kínál, hogy újabb remek kulcsszavakra bukkanjunk. Ha mindent jól csinálunk, a munka végeztével a téma nehézségétől függően az első 50-100 találat környékén már megtalálhatók leszünk.

A weblapunk akkor lesz esztétikus és a látogatók számára is érdekes, ha képeket is használunk. Nagyon fontos, hogy ezeket is optimalizáljuk: tömörítve kerüljenek fel és az elnevezésük ne egy szám legyen, hanem maga a termék vagy szolgáltatás neve.

Linképítés

Amikor már úgy néz, ki készen vagyunk a munka nagy részével és már csak a blogírás maradt, mint állandó feladat elkezdődhet a linképítés. Nagyon fontos, hogy értékes oldalakról, releváns szövegkörnyezetben szerepeljenek az oldalunkra mutató linkek, különben egy helyben topoghatunk vagy ha figyelmetlenek vagyunk és büntetés alatt álló oldalon szerepelünk hátra sorolás is lehet a vége.